söndag 9 februari 2014

VISST ÄR DET SÖNDAG OCH OS?

Igår hade jag ingen lust att sätta igång på kvällen att skriva lite här. Så det får väl bli dagens uppgift då?

Sibbe har blivit upphöjd till förste kaffekokare också förutom att han är förste av allt annat. Till exempel är han först att laga maten här. Det börjas med frukosten, så brukar jag koka kaffe lite senare. Han ordnar med lunchen också och jag eftermiddagskaffet. Middagen är hans också.
Att han har åkt på att koka kaffet också beror på, att när jag skulle använda apparaten för första gången, så hällde jag vatten på fel ställe och hade ingen kanna under. Så vattnet rann ner och ut. Det var ju bara att torka av den och låta den stå över natten. Man måste ju vara försiktig med att blanda vatten och el. 

Sen dess har det varit han, som har kokat kaffet här. Jag försökte omigen i efter-middags, men det kom inte ut nåt kaffe, för den delen med kaffefiltret var inte rätt isatt. Så där fick jag bakläxa igen.

Igår såg vi naturligtvis på Mellon. Tur att Sanna kom direkt till finalen. Hon har en sån vacker pipa.

Idag har jag suttit och trott att jag kunde sticka den fina sjalen. Det såg rätt ut både länge och väl, men plötsligt var det fel riktning på flikarna igen. Pust! Stickbeskrivningen är lite svår att förstå, när man ska börja med nästa flik. Men jag ska inte ge mej!

Vi kan ju i alla fall vara stolta över våra två silvermedaljörer, Charlotte Kalla och Marcus Hellner. Han kommer ju från en by utanför Skövde. Den heter Lerdala och jag har många rötter där. 
        Marcus Hellner på Royal Palace Sprint  i Stockholm den 20 mars 2013.
Vi bodde där året om ett par år, så jag gick i skolan där. Då hade jag en klasskamrat, som heter Barbro Hellner. Hon hade visst en äldre bror också. Så dom är ju säkert släkt med honom på ett eller annat sätt. Jag sökte och hittade många med det namnet över hela Sverige. Vill du veta mer om honom kan du klicka HÄR.

Vill du fördjupa dina kunskaper om Charlotte kan du klicka HÄR
        Charlotte Kalla under OS i Vancouver 2010

Dagens Citat: 
Världen vimlar av muntra prissar 
med förtvivlan i hjärtat. 
Herbert Tingsten.

♥♥♥

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Margit sa...

Duktig..."gubbe"..du gar. Som "fixat allt".. men inte stickningen...kram! ♥

Veiken sa...

Det är roligt när Sveriges representanter sköter sig bra i OS!
Så bra att ha en förste till allting! ;)
Svar: Visst SVT-play fungerar här med de program som får sändas utanför Sveriges gränser... Kramar

Aurora sa...

Morn. Smart drag det där med att hälla på fel ställe. ;) kram

Siita sa...

God fm. Att mönstret kan vara så svårt. Ibland står det fel där också. Dragningen genomförd se inlägg. Kram

Anonym sa...

Ja Ja,överlåt det tekniska till Sibbe du,,verkar som du gör mer skada än nytta,,(Ler)..Jag känner 2 st Iris,mysiga tjejer båda..Haé Kram.

ansepanse sa...

vilken fin kaffebryggare ni har, du kan nog lära dig fixa kaffet du också :) men jag vet, Sibbe är duktig i köket
visst gläds vi med de svenska medaljerna
kramar

Ama de casa sa...

Ja, kul att det har börjat så bra för di svenske :-)

Schlagern i lördags var verkligen ett bottennapp - utom Sanna då (och Sigrid, Bananen och Herreys ;-) )

Vi brukar gissa vilka som går till final och andra chansen. Ett poäng för rätt låt på rätt plats, och ett halvt poäng för rätt låt på "fel" plats. I lördags vann Anders med 2,5 - 2 :-)

ansepanse sa...

SV: jag är också den mest tekniska av J och mig :)
en virkdag idag alltså :)
kramar

Anonym sa...

Ja så är det,ingen regel utan undantag,,eller man kan säga om ditt kaffekok,,Bättre lycka nästa gång..Haé Kram.

LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands sa...

Svar: Jag lider av Kronisk Daglig Huvudvärk med inslag av migrän och spänningshuvudvärk. Jag får väldigt ofta migränanfall, men detta anfall var annorlunda och jag har bara fått det en gång tidigare. Ska prata med min läkare när hon ringer i slutet av månaden.

LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands sa...

Hejsan! Ville bara kika in och berätta att vinnarna av Veckans Muffins är publicerade nu! Kika in och se om det blev just Du! :)

Länk till inlägget: http://babustylee.webblogg.se/2014/february/vinnarna-av-veckans-muffins-2.html#comment

Kul att du var med och hoppas du är med i nästa tävling!