torsdag 6 mars 2014

MAT OCH ÅTER MAT.-

Mat måste man ha för att överleva. Det känner ju alla till. Vår matdag började så här:
Frukost, Thé och mackor. En macka för mej och en och en halv för Sibbe.
Lite senare blev det kaffe med en chokladbit för oss båda.

Sen skulle vi åka ut på en utflykt hade vi tänkt oss. Det kanske skulle bli Klippan för en gångs skull. Men först skulle vi handla mat på Coop. Det blev lite smått och gott, ett par paket kaffe till exempel. Som varande helsingborgare blev det ju Zoegas förstås. Vi har ju fabriken alldeles intill oss. Så man får ju inte vara otrogen.
Som vanligt, när vi gick därifrån, fastnade vi vid deras kakdisk. Där fanns det fastlags-bullar. Stora som hus. Den här gången kunde vi inte gå förbi, så det blev varsin bulle till eftermiddagskaffet lite senare.
Men vi hade inte ätit nån lunch än och eftersom IKEA ligger granne med Coop, så gick vi dit och åt. Det blev varsin stor fläskschnitzel med potatismos, grönsaker och bearnaisesås. Egentligen serverades maten med pommes frites, men det är vi inte så förtjusta i. Maten smakade  jättegott och vi blev supermätta. Inga små portioner där inte. När vi hade ätit färdigt, satt vi en stund i lugn och ro. Men då blev vi sömniga båda. Så vi uteslöt att åka vidare nånstans och körde hem igen och la oss att sova middag i en halvtimma till avkopplande musik.
Sen blev det eftermiddagskaffe med de nämnda semlorna. Men som jag skrev häromsistens, så ville jag prova dem med varm mjölk, precis som jag fick som barn. Det smakade alldeles förtjusande gott.
Det blev ingen middag idag, eftersom vi hade ätit ordentligt på IKEA. Men jag var tvungen att stoppa i mej lite yoghurt med flingor i, annars hade jag gått åt på kvällen. Vi köpte faktiskt Sveriges mest sålda bilar också på Coop. Vadförnåt? Man har ju själv sagt så i reklamen. Ahlgrens bilar.
                  Jag har i alla fall hittills kunnat avstå från att äta av dom.


Dagens Citat: 
Mitt i den kallaste vinter insåg jag till slut 
att inom mig fanns en oövervinnerlig sommar. Albert Camus.

♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Fullt ös nästan varje dag! Ni är fantastiska som håller igång! Kan tänka mig att den lilla power napen på eftermiddagen behövdes. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ha en bra fredag. Har sagt att inget godis lr kaffebröd här före sem. Kram

ansepanse sa...

så ni har båda varit ute på vift igen :) det är bra att hålla igång och då behövs ju det att man äter också
kramar

Anonym sa...

Oki,ser att ni har haft en full dag,med lite både smått o gott..
Här har dagen varit grå,regn i morse,sen grådisigt,,men tror du inte att soluslingen kikade fram några minuter kl 17,hoppas den vilar nu i natt och kommer igen i morgon..Haé Kram.

Anonym sa...

vilket fint citat. Klippan finns kvar. Ni kan ta en tur dit en annan vårdag. På tal om dina hemtrakter. Jag är väldigt förtjust i Råå och Viken som ligger lite längre norr upp. Jag har varit där flera gånger.
IKEA brukar ofta ha god mat. Trevlig helg.

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Men så mycket gott ni fick i er. Det var längesedan jag åt på Ikea men jag har för mig att deras mat brukar vara god.

sv: Absolut, vårtecken vill jag leta efter tidigt. Snödropparna hittade jag på mammas trädgård, själv bor jag också i hyreshus (eller bostadsrätt om man ska vara petig). Och här på gården finns inget alls.

kramar och ha en fin helg