måndag 14 april 2014

FÖDELSEDAG ATT FIRA I DAG MED.

Den här dagen för 61 år sen är värd att fira. Då fick jag min äldste son. Jag kom till stan den 7 april, en tisdag. På söndagen fick jag följa med svärföräldrarna till Pålsjö skog på ett besök jag inte glömmer. Där fanns det en otrolig mängd med vitsippor. Där jag kom ifrån växte det mest blåsippor. Så jag blev högst imponerad.
(Bilden är förvisso inte från den gången. Jag tog den förra veckan.)

Sen på tisdagen den 14 april ville min son se dagsljuset. Han var väldigt ivrig och var snabb. Jag kan inte säga exakt hur lång han var eller hur mycket han vägde. Men med årens lopp så har han vuxit till sig ordentligt och är nästan 1.95 lång. Jag brukar säga att både han och hans lillebror är uppfödda på lång mat: Ål och Rabarber. De är lika långa med bara ½ centimeter emellan dem. 
         
I går var ju Sibbe och jag i Eslöv och gratulerade mitt ena barnbarns barn Lucas på hans 2årsdag. Han är alltså dotterson till min äldste.
Jag har fått sju barnbarn genom mina tre barn, två pojkar och en flicka. Sen har det blivit fem barnbarns barn. Familjen bara växer. Synd bara att ingen av dom bor i min hemstad Helsingborg. Det blir långt mellan gångerna vi träffas. 


Dags att säga: 
 
och tack för idag.

♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Aurora sa...

Morn. Nu fick jag huvudbry. Är din son 61? Kan inte stämma. Du ser inte en dag äldre ut själv. Kram

ansepanse sa...

grattis en dag i efterskott
du har verkligen långa söner
och så har du en stor familj, synd bara, som du skriver att de inte bor närmare dig
och om jag bodde närmare dig skulle jag komma förbi så att du kunde gosa en stund med Nemo och Sluggo också :)
kramar

Ama de casa sa...

Grattis till sonen!

Och jag instämmer med Aurora.
:-)

Anonym sa...

Hej du,,Ja det är fint att familjerna växer,,Vi hade en familjeträff den 19 juni 2010,nu när mamma är borta är jag den äldste i familjen,,av då 41 möjliga kom 39 st till vår familjeträff,,sedan dess har det kommit 2 nya medlemmar..Haé Kram.

Veiken sa...

Du är alltså urmodern i er klan! Så himla härligt med en stor familj. Kramar

Anonym sa...

Mors,,Vi i familjen träffas ganska ofta inte alla på samma gång förståss..Vi bor alla inom en radie på ca 20 mil..Jag har ju 2 bröder och 2 systrar,vi bor alla i Skutskär..Haé Kram.

ansepanse sa...

Sv: då vet jag att både jag och Nemo och Sluggo är välkomna :)
ha en bra dag
kramar

ansepanse sa...

Sv: jo, det vore det ju :)
önskar dig en fin dag
kramar

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Grattis i efterskott då. Oj, de var långa dina söner. Är du själv lång?

Nja, vill inte riktigt skriva ut det på bloggen. Man vill ju inte dela med sig om exakt allt i sitt liv.

Stor kram