måndag 12 maj 2014

EFTER LET´S DANCE OCH MELLON.

I fredags och lördags förra veckan var det final, först på Let´s Dance och sen var det final i Melodifestivalen för i år.

Jag höll ju förstås på vår egen Sanna Nielsen. Gillade hennes låt mycket och hon sjunger så bra. Men det blev inte så att hon vann, utan slutade på tredje plats, som inte heller var så dumt. 
     Avspänd Bromöllatös innan det drog igång.
Den stora stjärnan blev Österrikes dragqueen Conchita Wurst, som sjöng hem första platsen med Rise like a Phoenix. 
    Var nu lite oberörda...
Hon fick 290 poäng. På andra plats kom Nederländerna med Calm after The Storm med 238 poäng och sen var det ju vår egen Sanna Nielsen med Undo, som fick 218 poäng.

Att Conchita Wurst vann blev ett slag i ansiktet på Ryssland på grund av deras lagar om homosexualitet. Det var ju bra!

Bilderna har jag lånat hos Dagens Nyheters bildspecial.


Nu bjuder jag på nåt annat. Det handlar förstås både om dans och sång. Hoppas att ni gillar detta.

Så är det nåt helt annat jag vill berätta om. Jag håller på att virka en cirkelsjal till mej själv i vitt. Garnet tog slut och det fanns inget på Rusta, där jag hade köpt garnet. 

Men jag har kontakt med en vän på Facebook, som sa, att hon hade ett nystan kvar. Det skickade hon till mej, så jag fick det idag. Så jag kunde återuppta min virkning. Hon är en hygglig tjej, Carina Welamsson. 

Slut för idag och tack för idag.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

yvonne sa...

Du har full fart på stickor och virknål.Bra jobbat! Nattikram!

Fenixmonas sa...

Vilken tyur att Carina hade ett nystan av det garn som behövdes! Bloggvänner är fint!
Jag har lyssnat på låtarna så här i efterhand och tyckte absolut bäst om Sannas låt. kramiz

yvonne sa...

Godmorgon!Flickan inom oss försvinner inte! Jag har inget förslag på vad vi ska kalla oss! Får fundera! Morgonkram!

Ama de casa sa...

Jag tycker att resultatet i storschlagerfinalen var helt ok. Gillade även Danmark och Malta :-)

sv: Boken om mannen som glömde sin fru är både rolig och lättsam att läsa :-)

ansepanse sa...

vad bra att du fick garn så att du kan virka klart det du håller på med
jo, jag gillar klippet med the Ross Sisters :)
kramar

yvonne sa...

Det tål att fundera på,vad vi ska kalla oss ! Kram!

Polargrevinnan sa...

Nu hittade jag till dig. Jag har inte bloggat på tre månader men nu känns det bra att komma igen.
Jag blir lite avundsjuk på alla som stickar och virkar. Det måste vara roligt att göra något som ger resultat.
Det är många bra tv-program som nu är slut för den här säsongen. Kanske blir det repriser som jag har missat.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Viola