torsdag 19 juni 2014

I VÄNTAN PÅ MIDSOMMAR.

I går blev vi färdiga att köpa nya växter till balkongen. Jag fick bråttom att plantera med en gång. Tyvärr var det lite sent att få pinfärska lobelior, men tar dom sig inte kommer vi att köpa nåt nytt att ha i stället.
Häromdan tog jag det här fotot på en jasminbuske. Den doftade så gott och var så vacker.
Vi blev tvungna att lyfta ner balkonglådorna på golvet, när det blåste och regnade som värst tidigare idag. Det lurviga som syns mellan pelargonerna är lobelior, dom vi hoppas att kunna ta sig. Får se, annars skaffar vi nåt annat.
 Vi hade kvar en ampelkruka sen förra året och i den satte jag en pelargon och några lobelior. De bästa av dom vi köpte. Det är ju så sent på säsongen, att de bästa sakerna redan är sålda.
En pelargon satte jag på väggen också. Krukhållaren har Sibbe gjort en gång i tiden.

Vädret har inte varit det bästa idag. Det har varit mulet och så kom det nån regnskvätt. Men just nu skiner solen och det hoppas vi att den kommer att göra i morgon också. Vi ska träffa våra goda vänner K och L, som bor på Råå och så ska vi alla fyra gå till Fredriksdal och kika på firandet där. Så blir det lite skaffning hemma hos oss. Sibbe har redan påbörjat vad vi ska ha att festa på i matväg.
Den här filmen tog jag 2011, men man firar likadant varje år, så det ska bli kul att få se och höra folkdansarna igen. 


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte jag som visste detta om banditen,,det var Wikipedia..Haé fortsatt skönt..Kram.

Maria sa...

Önskar dig god tur med blommorna och en skön midsommar/kramen

Nett sa...

Så fint, jag får köpa mitt nästa vecka, nästa helg hoppas jag att kunna visa upp bilder från vår nya balkong :) Trevlig midsommar till dig. Kram

Ama de casa sa...

Det var verkligen ett riktigt äkta midsommarfirande det där på filmen :-)

Glad midsommar!

Jenfan75 sa...

Ha en trevlig midsommar :)

Anonym sa...

Hejsan,,jag firade midsommar vid vårt ordenshus,var inkallad som bildtagare,,men det gällde att vara välklädd,för värmen och solen var inte där,men det blev ett glatt firande ändå,,barn verkar inte bry sig så mycket om väder..Ha en fortsatt Trevlig Midsommar..Kramen.

Anonym sa...

Mors..Ja så var midsommar festandet över för denna gången,synd att inte vädret var på rätt humör bara..
Ja det smakade bra,både maten och GT:n i glaset..De alkoholfria vinerna smakar ju ofta bra..Ha nu en fortsatt trevlig midsommarhelg..Haé Kram.

Anonym sa...

Vi är också svaga för lobelia. Köper vi till varje säsong. Ljuvlig färg. Hoppas de tar sig. Kram Bosse

Veiken sa...

Det är många år sedan vi firade med dans t´runt midsommarstången nu! Annat var det när barnen var små!
Du hade verkligen fångat stämningen på filmen! Kram

Anonym sa...

Oki,jag har bara smakat på rött alkoholfritt,och det smakade helt okay..Så dessa viner är ju bra alternativ för de som vill undvika alkoholen..Haé Kram.