onsdag 20 augusti 2014

FESTLIGT VÄRRE.

Igår var jag bjuden på en tjejträff hos en väninna på Råå, Gittan. Vi blev totalt sex fruntimmer, som samlades hemma hos henne. Jag hade lovat att hjälpa henne med att duka fram och komma lite tidigare än de andra. 

Det blev problem för mej att komma med bussen dit. Buss nummer 1 gick precis framför näsan på mej, så jag hann inte med den. Nästa etta, som kom, gick inte hela vägen mot Råå, så jag fick vänta på ytterligare en. 

När jag kom fram där hon bor, så var hon redan färdig med det jag skulle hjälpa henne med. Så det blev inte mer än att vänta tills de andra kom. Vi skulle äta och umgås i "pensionärskuvösen", som de har i sin trädgård. Det var någon, som inte hade sett den tidigare.
Jag tog ett foto på resten av gänget. Pigga och glada brudar allihop. Gittan skrev i FB, att alla var 70+ men det stämde inte riktigt. Två låg under strecket. Definitivt inte jag, för jag är äldst av alla.
Så blev det byte av fotograf, för att jag skulle vara med på bild i min egen kamera.
 Men en blev skymd i förra bilden, så det blev ett foto till.
 Gittan är känd för att bjuda överdådigt, så jag tog en bild av det dignande bordet.
En till. Där går det att se, att vi fick bland annat räkor, kräftor, sallader och bröd med gott att dricka till. Under glasen ses min present till värdinnan, virkade underlägg, som hon genast dukade med. Det var ju vackert porslin också. Som dessert blev den färska jordgubbar, hallon och blåbär med vaniljsås till. Man kan inte säga utan att magen kändes fyrkantig och med en snibb därtill, när vi hade ätit klart.

Så blev det massor av snack. Vi lät väl mer eller mindre som en skock höns, så roligt hade vi. Det var verkligen en trevlig fest. Så trevlig att vi alla glömde tiden och missade bussen in till stan. Den går inte hela natten. Vi fyra delade då på en taxi hem. Jag blev avsläppt först. Sen fortsatte taxin och jag hoppas att de andra kom till rätt ställe hemma hos sig.

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Anonym sa...

När man glömmer tiden och
sista bussen hem, DÅ har man
verkligen trevligt.
Snygga "tanter"! :)

Ruth i Virginia

Fenixmonas sa...

Tiden går rasande fort när man har trevligt och det förstår jag att ni hade! Kramiz

Anonym sa...

Oj Oj,,prata bort bussen,lätt gjort..Önskar detsamma till dig,,En fin skön dag..Haé Kram.

Anonym sa...

Kväller..Ja tror jag det,,tiden går fort när man har kul,,men du kom ju hem ändå trots bussmissen..
Ja min kassler platsar deffenitivt på min "Mený" Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna fredag! Äntligen en natt utan regn...få se hur länge det varar! Kramiz

Anonym sa...

Mors..Dom kom säkert hem utan problem..
Här är det helmulet just nu,,hör på lokalradion att det kan bli regn på Em..Planerar för en norrlandstur på måndag..Haé Kram.

Anonym sa...

Hej du,,jo nu kom du fram..
Jag har aldrig hört talas om någon Henrietta,,så visst namnet är nog mycket ovanligt,men som så många andra gamla namn,,det kan komma i ropet igen,kanske..Haé Kram.