tisdag 30 september 2014

GODA RESULTAT.

Idag var det dags att åka till lasarettet för att få besked om proverna som togs i går. De var alla bra. Så där var det inga problem, utan medicinerna jag fick har tydligen fungerat bra. Numera äter jag 5 mediciner varje morgon. Så jag har skaffat mej en så kallad dosett att ha dom i. Då kan man ju se, om man har tagit dagens dos eller ej.

Sköterskan som tog emot i dag provade blodtrycket och pulsen och det blev positiva besked där också. Nu väntar jag bara på att få kallelse från doktorn också om ett par månader kanske.

Sen gick vi upp till hjärtavdelningen, där jag var inlagd ett tag. Jag hade virkat ett hjärta till dem, som tack för god omvårdnad.
Det blev ett sånt här hjärta. Det passar väl till Hjärtkliniken? 

Synd bara att vi kom precis, som man gick ronden, så det var en tjej vid ingången som tog hand om det så länge. Hon kände igen mej och sa Du är Lenas mamma. De hade gått i samma klass en gång i tiden. Hon visste ju också att jag hade haft min butik också. (Hm, man är tydligen (ö)känd och inte (o)känd fortfarande.)

Idag fick jag ett brev på posten från Jacobssmycken i Kristinehamn. Jag köpte i slutet av förra veckan deras Rosabandetsmycke för i år. 
               
Jag brukar ju kalla mej för hjärtoman så det här smycket passade fint till mej. Klicka på bilden, så kommer du till deras Facebooksida. Man skänker nämligen överskottet till Rosa Bandet och har samlat in väldigt mycket pengar 22000 kronor på det. De har en mailadress också, info@jacobssmycken.se om du vill beställa det här vackra armbandet.

Tidigare har jag ju berättat om att vi är några tjejer som är 70 +, som har bildat en förening för att hjälpa bröstcancerfonden. Den kallas för Passionärerna. Vi har blivit fotade av en proffsfotograf och fotona ska sättas in i en kalender, som kan användas år efter år. Det blir styrelsemöte nästa vecka och då får vi se hur många som vill skänka pengar till projektet. Helsingborgs Dagblad är kontaktad och de tänker visst ta upp och skriva om det i tidningen.
Här är det de två, som fick idén till den här föreningen. Monica till vänster, hjärtoman precis som jag. Gittan till höger, alltid pigg och glad.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så bra att dina prover var bra! Dosett är väldigt bra, det hade vi för pappa också förr, nu sköter ju personalen på hans boende hans medicinering. Jag hämtar bara ut från apoteket sen ordnar de resten. Kramiz

siitawelamsson sa...

Go´morron Gilla. Vilket snyggt armband du köpt. Kristinehamn har jag varit massa gånger som ung, bodde 2 mil därifrån. Kram

Anonym sa...

Hej du..Jag har oxå köpt 2 st armband till förmån för Cancerfonden..
Jag sätter fast kameran ovanpå instrumentbrädan framför ratten,,behöver bara sträcka handen 15 cm till utlösarknappen,,sen får jag beskära bort det som inte är natur,ex motorhuven..Haé Kram.

Veiken sa...

Så roligt att ditt armband har kommit. Jag var inne på hennes sida för en stund sedan och nu är överskottet uppe i 27000:- Ca 80 kronor från varje armband går till cancerfonden! Kram