söndag 28 september 2014

MINNEN FRÅN CYPERN

Det har inte hänt nåt speciellt idag. Vi hade ju tänkt att gå till Fredriksdal och vara med på Mikaeli marknad, som man har där varje år och visar vad man har odlat och skördat där under sommaren. Av det blev det ingenting för vår del. Men vill du läsa lite om Fredriksdal och vad som händer där, kan du klicka HÄR.

I går skrev jag ju att jag hörde fyrverkerier, men att jag inte såg några. Klicka på bilden, så får du reda på vad som var på gång. Bilden tog jag när vi var på semester på Cypern 2010. 

Eftersom det inte har hänt nåt speciellt idag, så kan jag ju visa några bilder just från Cypern då. Här kommer dom.
Så här såg det ut vid soluppgången från vår balkong på hotellet.
 Vi bodde i Protaras, som populärt kallas för Fig Tree Bay av svenska turister. Men namnet är egentligen på bukten man kan se här med massa badande.
 Vi låg nere vid stranden och solade intill en stenmur och då fick jag syn på den här lilla fina ödlan.
 Här är det ett skjutglatt gäng. Det är Sibbes dotter och hennes minste son. (Han är inte så liten längre)
 Här är det Sibbes svärson som laddar om.
 Så försöker jag själv att skrämmas. Undrar just om jag lyckades med det?
 Vi var på det här stället, så man var ju tvungen att leva upp till det farliga här.
Här är det Sibbe, men han ser ju inte så farlig ut. Men det var vid ett annat tillfälle. Så han är inte med på nån skjutning här i alla fall. Den bilden på honom blev inte alls bra.
Den här lilla söta kissen blev jag bara tvungen att fota. Den höll på att leka med det som hängde ner från bordet. Vill du veta lite mer om vad vi hade för oss, kan du klicka HÄR, så får du läsa lite vad jag skrev på Reseguiden den gången om den här resan. Det finns många flera bilder där och mera händelser också.
Här var vi på en fantastisk Vattenshow i Protaras, som jag filmade.

Egentligen skulle jag väl ha lagt upp det här på min Reseblogg, men nu slipper du att klicka dej vidare mera för idag.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Kul med dina Cypernbilder,,jag bokade nästa resa dit i går,åker den 24/4-15...
Den externa lösning jag har för mina bilder..Kallas NAS,,det är ett kabinett med dubbla hårddiskar..Haé Kram.

siitawelamsson sa...

Go´morron Gilla. Det blev en liten sväng på marknaden i Kopparberg för mej, men handlade inget. Skulle fika hos en vän, men ingen öppnade. Vet ej vad som har hänt. Hon är gammal o skröpplig. Men vi ska ses på onsdag igen då kke jag o dom andra får veta. Kram

Fenixmonas sa...

Trevliga bilder! Många år sen jag var på Cypern, vi har ju däremot fastnat för Gran Canaria dit vi åker 31 januari. Kramiz

Anonym sa...

Hej du,,NAS är väl samlingsnamnet för denna typ av lagring,i mitt fall ett fristående kabinett med 2 hårddiskar som är koppat till mitt nätverk.Jag vet inte hur det funkar,det är sonen som fixat till det,,för mig är det viktigt att det fungerar,,hur det fungerar får sonen hålla reda på...
Utöver denna NAS har jag två till USB externa hårddiskar,en på 500 Mb, en på 1ooo Mb..Ja nu har man Cypern i blickfånget igen..Haé Kram.

Anonym sa...

Jag visste inte heller vad NAS var innan sonen föreslog den lagringslösningen..

http://www.netonnet.se/art/dator/lagring/nas_med_hdd/wd-caviarred2tbx2nsa325v2/201346.7103/

Länken går till Netonnet,det är en sådan jag har. Haé Kram

Veiken sa...

Härliga minnen du bjuder på! Det är så roligt att minnas och uppleva sina resor gång på gång! Kramar