måndag 24 november 2014

KÄRT BESÖK

Min dotter Lena och hennes Arne tillsammans med vovvarna Bella och Wilma hade varit nere i Holland på en hundutställning. Men de hade inte tävlat med vovvarna. Så de passade på att hälsa på hos mamma och Sibbe på hemvägen till Stockholm.

De hade åkt med bilen ända nerifrån Holland i morse och kom hem till oss, sen de hade loggat in på sitt hotell över natten i Helsingborg. Vi ville bjuda på middag förstås och det accepterades.
 Jag börjar väl med att visa min käre svärson. Han fyllde år i dag och fick därför första platsen bland bilderna.
Detta är min kära dotter, som kikar i sin telefon.
Nu har hon lagt av den ett tag och är med i konversationen.
Så ska vi gå till min dator, för att kika på hur jag har sparat viktiga saker på den externa hårddisken. Det verkade vara lite dimmigt. Jag hade nog inte sparat riktigt som man skulle.
 Får jag presentera lilla Wilma. Hon är av rasen Nederlandse Kooikerhondje och har varit med matte och husse nere i Holland på en utställning av rasen. Klicka HÄR, så kan du läsa mer om den här fina rasen.
 Jisses så go´ hon är, söt, kelen och tillgiven.
Det är Bella, eller egentligen Belladora,  också. Vovvarna valde ut mej, att kela med dom och klia dom. När jag slutade, så slog dom med tassen på mej, så jag skulle fortsätta. Det gör ju Baloo också när han är hos oss.

Bella är äldst av de båda och tidigare i år fick hon sex stycken små söta valpar. De har fått nya familjer nu alla sex.
Jag får väl visa kvällens kock också. Sibbe håller också på med mobilen. Det blev mycket snack om sånt i kväll.

De begav sej iväg så småningom, för resan hade varit lång och de behövde vila efter den.
              
Jag har varit fräck och "lånat" svärsonens bild av oss. Han hade satt in den på Facebook.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 



♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så roligt när barnen hälsar på! Fina bilder som vanligt!
Nej, klart för julen är jag inte, bara för advent! Kramiz

siitawelamsson sa...

God morron. Trevligt med besök. Här ser det ut att bli fint väder idag, haft regn o dis i flera veckor nu. Kramar

Hebbe sa...

Mors,,Ser att ni hade en trevlig samvaro,kul.Klart att det sätter sig i kroppen en biltripp från Holland,,pigga fina vovvar..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Vad mysigt ni hade med din dotter och hennes man..Goa hundar ,klart att de ville bli kliade av dej ,du är ju bra på det!! .....................Vännen lägg dej inte ner på knäna ,man kommer inte upp igen..Jag har det så bra i badrummer att jag kan duscha väggar och golv och sen använda långskaftad borste på golvet. Ha en bra dag ! Kram!

Ama de casa sa...

Trevligt med sånt finbesök, och grattis till svärsonen!
:-)

arvidochlydia sa...

Så härligt med besök. :-)

Hoppas du får en skön dag! :-)

Hebbe sa...

Härligt att vi fick se solen till slut,,nästan så man trodde den hade slocknat ett tag...Ja sitta och köra så långt tar ju på krafterna,gissar att dom körde straxt under 100 mil..Haé Kram.

yvonne sa...

Så bra att du kom upp från knästående,jag menar så att du kan åka till Stockholm och ha en mysig helg Kram!