tisdag 11 november 2014

LÅNG NÄSA IDAG MED.



Dagen börjades med att Sibbe färgade mitt hår. Det hade vuxit ut för mycket, så det hjälpte inte ens till att göra en hästsvans i det. 

Tjänster och gentjänster har man ju hört talas om. Jag klippte honom, när mitt hår var färdigfärgat. Så nu har vi finare frisyrer än på länge.

Det gjorde ju att vi blev lite sena ut idag. Men till Hyllinge åkte vi och besökte ICA Maxi där. Garnet jag sökte efter var slut där också. 

Då gick vi in på Familia, som ligger intill. Familia är ett köpcentrum, som vi brukar besöka ibland. Där drack vi kaffe och åt varsin bakelse till. Helt onödigt egentligen.
Sen körde vi hem och drack lite mera kaffe med varsina havreflarn till. Kulturen fick alltså vänta till en annan dag.

Blåskatarren finns fortfarande kvar. Jag fick ett fint tips av vännen Bosse Lidén, som lyder så här: 

"Blåskatarr är inget roligt. Tranbär tycker jag inte hjälper. Men detta hjälper varje gång för mig. 

Lägg några kvistar persilja i ca 3 dl vatten. Låt det småkoka  i 5 minuter under lock. Sedan ska det dra i 30 minuter under locket, men utan värme. Avsluta med att sila det. Jag brukar dela den gröna vätskan i två glas och dricka det lite då och då så det varar i några timmar. Funkar det inte första gången ger jag det alltid en chans till nästa dag. Även om jag har blivit bra, så fortsätter jag ett tag till."

Tro bara inte att vi kom ihåg att köpa persilja idag. 

Jag stickar vidare med det vita garnet. Det blir riktigt fint. 




Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så fint att frisera varandra! Här färgades i söndags men jag får klara det själv...Fint tips du fick, då får du testa med persilja idag! kramiz

JaanaM. sa...

Låter som ni haft det bra! Med nya frisyrer och kaffe med dopp!

siitawelamsson sa...

Go´morron. Blåskatarr hade jag mycket som ung, drack då te på åkerfräken o det hjälpte mej. Kram

Ama de casa sa...

Visst är det bra med bloggar? Man får så himla många braiga tips :-)

Hoppas det hjälper dig!