onsdag 28 januari 2015

ÄNTLIGEN HAR VI SAGT UPP 3.

Nu var det på allvar att vi skulle åka upp till Väla och säga upp vårt bredband. När vi skulle ta bilen vid parkeringen, så mötte vi Anki, som är en av våra husvärdar. Vi pratade lite hit och dit och av ett infall, så plockade jag upp en Passionärskalender ur väskan. Jag har alltid två såna med, när vi ger oss ut. De ska ju säljas och överskottet skänker vi till Cancerfonden.
"Vi" det är ju den ideella föreningen, som vi har stiftat. Här syns sex av medlemmarna, som har blivit fotade för kalendern. De representerar månaderna januari till och med juni. 
Och här är ytterligare sex medlemmar, som representerar juli till och med december. Bilderna är tagna av fotografen Lazze Xerxes Eventén. Kalendern är årsobunden och säljs för 195:-.

Anki sa med en gång att en sån var hon ju tvungen att ha. Så sen hade jag bara en kvar i min väska. Men vi träffade en gammal vän till Sibbe, när vi drack kaffe på Väla. Hans fru köpte den sista jag hade med mig. Så jag får nog snart skaffa flera. Jag är kassör i föreningen och kan berätta att vi har kommit på god väg med försäljningen och medlemsavgifterna. 

Jag har ju skrivit om det här förut, men ta det inte som tjat, utan hör av dig till mig och köp en kalender du med. 
Vi har ju inte varit nöjda med vårt bredband genom 3. "Dosan" har inte fungerat som den ska, utan har stängt av sig i ett kör, så jag har fått slita för att få den att fungera med datorn. Nu har det gått två år sen snart, då vi bestämde oss för 3. Åtskilliga gånger är det, som vi har varit tvungna att åka till Väla och deras "kontor" där för att få hjälp. Man har inte haft nån utbytesdosa förut, så det gick ju inte att lämna ifrån sig den vi hade. För då hade vi inte haft tillgång till nätet under tiden. 

I dag sa vi upp avtalet och kommer att gå tillbaka till Telia, som vi hade tidigare. Deras modem fungerade felfritt då, men eftersom Sibbes familj tydligen hade 3 allihop, så valde vi det när vi skulle förlänga avtalet. Man kan ringa gratis till de, som har 3. Det gjorde ju att vi tyckte att det lät bra. Men eftersom vi ringer så lite så gör det inte så mycket. 

Nu har vi skrivit in oss hos Telia igen, så det ska väl ordna upp sig så småningom. Vi fick själva ringa till 3 i Stockholm och säga upp avtalet. Men det var jättelånga väntetider, så när jag äntligen kom fram efter en halvtimma, så kunde man inte höra mig. Så det var bara att ringa upp igen och vänta nästan lika länge till.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kväller..Ja det blir fint att inviga de nya tallrikarna nu till helgen,sushihelg igen..
Det blir nog bra med Telia som dataleverantör ska du se..
Haé Kram.

Maria sa...

Vilka fina kalenderflickor och roligt att dom säljs så bra. Det är tråkigt och jobbigt när det tekniska inte vill fungera riktigt men nu hoppas jag det löser sig.
Ha en fin helg/kramen

Gunnel sa...

Vi har haft Telia bredband i alla år och varit mycket nöjda, så det hoppas jag ni med blir. Ha en trevlig vecka.

yvonne sa...

Så bra att du hade med dej almanackor.Telia kommer att bli bra ..Ha en bra dag! .Kram!

Elzie sa...

Vilken härlig kalender! Trevligt initiativ.
Här är det Telia som gäller. Har jag haft problem med dom så har det alltid ordnat sig. Och det är inte ofta det har skett.
Hoppas du får en fin torsdag.
Kram från Elzie, en ny tittare.

yvonne sa...

Du har så rätt Vi är inga hoppjerkor! Kram!

yvonne sa...

Aha!!! Jag trode att det var vanliga almanackor Nattikram!