söndag 17 juli 2016

UTFLYKT TILL VIKEN OCH MERA BESÖK.

Vi börjar med utflykten. Det börjades i Höganäs på Outleteten där. Jag hittade en fin vit blus till mig på Oscar Jacobsons Outlet. Sen drack vi kaffe och tog varsin bakelse.
När vi sen tog kosan hemåt, så körde vi in på Musselvägen i Viken. Där bodde jag med min familj för många år sen. 
Jag pratade med en dam om det var OK att fota lite. För just här bodde vi i nummer 7. Det var OK. Men oj, så igenvuxet det hade blivit. Men det var ju många år sen vi bodde där.
Det här är ingången till huset. Det stod ett par flotta bilar på uppfarten till garaget.
Jag såg det, men har glömt vilka fina bilar det var.

Så i går fick vi nya gäster igen. Det var Sibbes yngsta dotter Lotta och hennes man Janne. De var ute på en minisemester med sin husbil och ska stanna några dagar innan de åker hemåt igen.
Vi träffades på Puben i huset och där åt vi lite. Vi satt utomhus, för de hade sina två små vovvar med och man kunde ju inte sitta inne med dem. Man visade på TVn en match mellan HIF och Sundsvall. Lotta och jag satt med ryggen till, så killarna fick fri sikt. HIF vann!


Jag beställde en planka med fläskfilé, serverat med potatismos och grönsaker och bearnaisesås. Gott minsann.


Vi två delade på en flaska rött vin till maten. Men de andra skulle vidare sen till Campingen på Råå, så de höll sig. Sibbe och Janne diskuterar här.
Så satt lilla Lotta intill mig. 
För min del blev det kladdkaka med jordgubbar till kaffet.
Så blev det dags för en förevisning av husbilen.
Så här såg den ut framifrån.
Förarhytten!
Matbordet.
Sängplats full med vovvar. (Två stycken jättesmå)! Sen blev det hej och farväl för i dag (igår). Men vi kommer att ses mer i veckan.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

21 kommentarer:

Anonym sa...

Kväller.Mig veteligen så har vi bott på 7 olika boenden,på 4 skilda orter..Mysigt att som snigeln ha huset med sig,när man är på semester..Haé Kram.

Marianne sa...

Oj vad gott du åt och drack.

Kändes det inte konstigt att vara utanför "ditt" hus och veta att andra bor där?

Husbil verkar väldigt praktiskt om man vill åka runt och se sej om i landet.

Kram

yvonne sa...

Godmorgon!
Vad kul för er att få trevligt besök och god mat fick ni!
SV:...Tråkigt för dej att din familj och släkt bor så långt ifrån dej.
Kram!

Anonym sa...

Jag tror vi var mer rörligare i vårt boende förr,en flytt som jag minns väldigt vär trots att jag bara var lite drygt 4 år.Det var flytten från Arksjö till Norrbyskär en ögrupp i Bottenviken söder om Umeå..Tror att det var färjan som gjorde starkt intryck,hade aldrig sett en så stor båt tidigare..Haé Kram.

yvonne sa...

Förstår att du är ledsen över att inte få träffa dom i IRL.Men det finns Skype.
…Bella och Ulla var intresserade av den lilla människovalpen.
Kram!

Ama de casa sa...

Finbesök igen minsann :-) Trevligt att ha en egen huspub :-D

Veiken sa...

Vilka trevliga utflykter ni gör. Dessutom med trevligt sällskap. Det är riktigt roligt att uppleva gamla minnen. Tänk om ni hade träffat den nuvarande ägaren till huset och gett er tillkänna! Kramar

yvonne sa...

Säg till din son att hjälpa dej med Skype .Då ser man varandra när man pratar!Kram!

marianne sa...

När jag var i ett område där jag bott, blev jag ledsen över hur det såg ut i "min" lilla trädgård, från att ha varit en bland de finaste var det mest jord och ogräs, då de hade en hund som tydligen fick göra som den ville :(

Det är tydligen fler som haft problem med blogg.se men nu hoppas jag att det rättat till sej.

Kram

♀ Sara Ben's ♀ sa...

Vad snällt att du fick fota där ^^

Anonym sa...

Oj,vad du flyttat..Rena nomaden..
Idag har jag varit till frissan,hon tycker hon får se mig lite för sällan..När jag gick därifrån önskade hon mig "God Jul",,undrar om det har något samband med det hon sa tidigare..Haé Kram.

Anonym sa...

Vilken trevlig utflykt och trevligt besök.
Tack för alla matbilder, du vet vad jag tänker, ser så gott ut!
Ha en fin kväll!

Veiken sa...

Nu har solen och värmen kommit - hoppas att den stannar! Nu när det spelas fotboll i hela stan! Hoppas att ni också njuter av den fina sommaren! Kram

yvonne sa...

köket såg ut som om jag hade slaktat något eller någon.
Hoppas att Sibbe är bättre!
Kram!

yvonne sa...

Hoppas att ni får bra hjälp båda två!
Krya på kramar!

Anonym sa...

Ja du kom närmast efter Marianne..du hade svarat 1950..Haé Kram.

yvonne sa...

Gott att ni kan samarbeta!
Var rädda om varandra!
Kram!

Anonym sa...

Kväller..Ja texten var ju liten,,jag hade inte sett årtalet heller,,kollade när Marianne skrev att det fanns där..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!
Tack för nattningen!
Ha en bra dag!
Morgonkram!

Misstossequeen sa...

Vad härligt med utflykt och outlet :D

yvonne sa...

Man blir aldrig för gammal för att lära sig!
Kram!