lördag 10 september 2016

FÖDELSEDAGAFIRANDE.

I onsdags den 7/9 fyllde jag år igen. Tänk så fort åren går! Ingela och Jessica ville fira mig med att bjuda på middag nere på puben i huset. Det var ju välkommet. Så vi träffades där på kvällen. Vi var först. Men det beror ju på att vi har så nära dit. Så kom Ingela och Jessica med Baloo. Han blev ju jätteglad, när han fick syn på oss. 

Han kom förstås med ett paraply i munnen som vanligt. Men det hade han släppt på golvet här.
Då var förstås Ingela och Jessica med. Det verkar vara nåt intressant på gång i Jessicas mobil
Så kom "waitern" och tog upp beställningarna.
 Vi beställde lite olika saker. Jag vet att Jessica tog en så kallad planka som hon blev helnöjd med. Jag kommer inte ihåg vad Ingela tog, men det var visst en planka också. Bert ville ha en planka med, en med hamburgare på. Jag beställde en portion pasta med en slags oxfilésås till. Det smakade jättegott tyckte vi allihop. Det var en jätteportion, som jag fick. 

Vi hade inte glömt Baloo, utan hade med oss en plastburk med mat till honom. Innan han fick maten, så stod han och sniffade vid bordet. Och tyckte att det var dumt att han inte fick nånting.

Här syns hans matlåda. Vår mat hade inte ens kommit än. Nåt foto på maten blev det inte taget. Vi hade så trevligt, att jag glömde bort det.


Ja, så trevligt hade vi, så jag inte fick nån bild på "fölsegrisen" (mig alltså), som man säger i Skåne. Så den här bilden har jag faktiskt stulit på Facebook från Jessica. Utan att fråga om lov!
Det ser ju ut, som om vi sitter utomhus, men det var bara på deras utomhusservering. Man kan ju inte ha hundar med sig in på krogen. 
När vi skulle gå hem, så hjälpte Bert till med notan också.
Så blev det dags att gå hem. Jag brukar ju skämta och säga att vi har krypväg hem, därför att vi bor så nära i samma hus. Utanför vår port tog vi farväl av varandra och sa Godnatt!


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Oj! Stort GRATTIS till dig i efterskott :-) Vilket härligt firande och vilken underbar bild på dig och Sibbe :-)
Kram

Anonym sa...

Stort grattis i efterskott!
Härligt att du fick ett fint firande och fin bild av er två!
Ha en trevlig helg!

marianne sa...

Grattis i efterskott, du fick en fin födelsedagsmiddag, trevligt att Baloo fick följa med och fira dej.

Alltså du är ju så himla snygg..

Veiken sa...

En perfekt födelsedag om du frågar mig! Helt i min smak!
Ett stort GRATTIS i efterskott! Kram

yvonne sa...

Kram till dej!
Så fin stund ni hade tillsammans.
Godnatt
Sov gott!
Kram!