torsdag 23 februari 2017

JAG HAR FÅTT EN ROLLATOR.

Just det. Du ser rätt. Min kondition har inte varit av den bästa sorten på senare tid. Redan i somras när min son och hans fru var nere i våra trakter, så såg de båda, att jag inte gick så bra. Båda jobbar inom vården och sa att jag borde skaffa mig en rollator. 

Men det blev inte bättre och när Bert ville ha med mig ut hade jag svårt att följa med i hans framfart. Han har ju ändå en krycka han går med. Men jag blev tröttare och tröttare.

Så han satte sig i går och ringde runt och frågade sig fram, var man kunde skaffa sig en rollator. Det tog honom hela förmiddagen innan han fick napp. Då var det en kille, som var ansvarig i det ärendet. Han hade EN rollator. Bert tyckte att jag skulle ha en röd, för han visste att jag gillar rött. Den här killen hade bara en, som jag skrev, men den var RÖD.

Han lovade att komma till oss på förmiddagen idag. Och det gjorde han. Rollatorn var verkligen fin. Så vi tackade ja till den. Han visade hur jag skulle behandla den. Den går att fälla ihop och det finns en korg, som man kan sitta och vila på. Så är den ju bra att använda när man handlar också.
Klart att vi tog en provpromenad och den var lätt att gå med.  Men vi får höja handtagen, för jag är för lång. ("Hihi") Jag fick lite ont i ryggen med den felaktiga höjden. 

Vi gick in på Hemköp och korgen till rollatorn är alldeles utmärkt att köra hem maten med. Nu står rollatorn hopslagen i köket för natten.
Nu blir det tack för idag. Slut för idag.


PS. Det fina i kråksången är att det inte kostar mer än priset för att han körde hem rollatorn. DS.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Rullator är ju ett jättebra hjälpmedel,gör att det blir lättare att röra sig och samtidigt få stöd och även att sitta och vila en stund..Grattis till ditt nya promenadhjälpmedel..Haé Kram.

yvonne sa...

Så bra att du fick en rullator,då hinner du med Bert nu!
SVAR:Jag fick ju kramp i handen av att hålla mobilen så länge.
Nöden är uppfinningens moder.
Ha en bra dag!
Kram!

attis sa...

Dessa rollatorer är verkligen ett bra hjälpmedel. Tycker det är så bra att det går att sätta sej och vila på den oxå. Min mamma har oxå en röd fin. Hon har så besvär med balansen ibland så den är jättebra för henne. Ha det så bra nu med din ny fina röda. Kram/attis

Anonym sa...

Det var ju synd att den är borta,,den vi har i familjen har hängt med i 55 år,det är 17 namn broderat på den,,den väcker minnen varje gång man ser den..Haé Kram.

Anonym sa...

Mors..Jag är ju ingen stor såsätare egentligen..På Cypern blir det ofta pepparsås,,hemma kanske beasås mest och svampsås ibland.Det blev en kvällsmacka för mig oxå igår kväll..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Så bra! Särskilt när den nu är anpassad till din ståtliga längd :-)

Klart man ska ta till dom hjälpmedel som finns, och att ha både en shoppingvagn och en sittplats med sig är ju bara en bonus! Och att den är röd, ja det gör verkligen inte saken sämre - finaste färgen ju :-D

attis sa...

Tack snääa för din kommentar. Det är lite lite bättre idag. igår skulle jag behövt en sån där fin med fyra hjul som du har. Hade väldiga problem att röra mej. Ha en underbar lördag. Kram /attis

yvonne sa...

Bra att du har fått hjälpmedel.
Det är bara att rulla på nu!
Kram!

Anonym sa...

Mors..Ja det är klart att rullatorn kan vara lite besvärlig ibland,,men du kommer säkert att bli en profs på arr köra den snart ska du se..Haé Kram.

yvonne sa...

Jag vet att det kan vara krångligt i början med rullator.
Kjell hade rullator.
Ha en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Bra att du kom rätt, underlättar säkert och dessutom praktiskt med sits för en liten paus och plats för inköp också. Lycka till!
Ha en skön lördag!

marianne sa...

Så bra med en rullator, den är till hjälp på många sätt. Jag har en gammal som jag använde då jag hade foten i gips...Både att stödja mej på och att få med mej saker här hemma...
kram

Veiken sa...

Så himla bra att dessa tingestar finns. Då kan du ta många promenader i trygghet nu! Kramar

attis sa...

Mamma hade lite besvär i början oxå. Hon var ute och gick lite runt kvarteret där de bor. Det går bättre och bättre. Kram/attis