onsdag 10 december 2014

NOBELDAGEN.


Idag var det nobelprisutdelning i Konserthuset i Stockholm. Jag var inte bjuden, men kunde följa den på TV. 

Du kan läsa om vad Kungahuset säger om det hela HÄR.

Aftonbladet skriver HÄR om kläderna, som damerna bar. Det jag kunde se var alla fantastiskt vackert klädda i Kungahuset. Och det fanns andra, som också såg enormt fina ut.
                     
Klicka på bilden här ovanför, så kan du se vad HD skriver om all den goda maten gästerna fick. Det var inte långt ifrån, att jag önskade att få bli bjuden nån gång. Jag kan inte låta bli att skriva om detta rojalist som jag är.

Så delades ju Nobels Fredspris ut i Oslo. Det delades ju mellan den fantastiska flickan, Malala Yousafzai och den inte mindre fantastiske mannen, Kaylash Sartyarthi. Du kan följa det HÄR på SVT.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Ja det är en fantastisk fest som huvudgästerna med familjer aldrig kommer att glömma,,jag orkade inte vara med hela tiden,,utan när tröttmössan kom bvlev det nattis för mig..Haé Kram.

siitawelamsson sa...

Jag somnade ifrån det även iår. Kram

Ama de casa sa...

Fast den allra bästa fredspristagaren är faktiskt min Anders :-)

http://metrobloggen.se/amadecasa/nobelpristagare_i_basker_bla/

:-)

sv: Jag tröttnar ALDRIG på att resa :-)

yvonne sa...

Förlåt ,det var inte meningen att smitta dej.. Kram!

Anonym sa...

Kväller..Det är inte jag som står för fågelmatningen,det är sonen,jag sitter mest o kollar på dom..Som det ser ut just nu så åker jag hem i morgon bitti..Haé Kram.

Ma sa...

Jag missade nobelfesten i år. Fast jag hade tänkt se den på dumburken...

Anonym sa...

Kvälleer..Jag nöjer mig med att sitta o titta på fåglarna,ta lite bilder..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Såg inte så mycket varken från Oslo eller Stockholm fast vi brukar försöka att se nyheterna varje kväll åtminstone. Kramiz

yvonne sa...

Godmorgon! Tack för att du ursäktade mej! Ha en bra dag Morgonkram!

yvonne sa...

Så bra att du inte stänger. Att jag stänger beror på att jag var på akuten till småtimmarna. Hostan triggade igång njurgruset. Och nu Har jag stark medicin.Jag ska krya på mej så gott jag kan! Kram! Kram!

yvonne sa...

Har du så att du kan få ny inhalator? Kram!

Gunnel sa...

Jag tittar alltid också på nobelfestligheterna. Det är så spännande att se vad damerna har på sig. Sen gillar jag prisutdelningen också för när pristagaren ska presenteras görs det på ett sätt så vem som helst kan förstå vad det handlar om..nästan. Ha det bra i blåsten

Anonym sa...

Kväller..Jag gillar att se på skidskytte en jättebra Tv sport..Sen eftersom barnen roade sig själva så bra så kollade jag på storslalom också,3 svenska tjejer bland dom 10 första.Kul.Just nu kollar jag på handboll..Haé Kram.